בואו לא נדבר על הזקנה במסדרון, כי זאת ההטעיה הכי גדולה של הציבור

מתלבטים למי להצביע? אל תקשיבו לנו. תקשיבו לשלומית תמיר, רופאה, שמספרת בדיוק מה יקרה אם נמשיך להצביע לפוליטיקאים שמסרבים בעקביות להשקיע בבריאות שלנו. היום זה אולי נראה לכם רחוק ופחות חשוב. מחר, זה עלול לעלות בחיים שלכם. לפני שזה יקרה – יש לנו הזדמנות לבחור עתיד טוב יותר:

"בואו לא נדבר על הזקנה במסדרון, כי זאת ההטעיה הכי גדולה של הציבור.

הזקנה במסדרון היא מסכנה, היא סובלת ומושפלת. אבל השכיבה שלה במסדרון היא הבעיה האחרונה שלה וגם שלנו.

הנה הבעיות היותר חשובות, שעולות בחיי אדם, מאות אם לא אלפים בשנה:

  1. עיכוב באבחנה: המתנה לרופאים. המתנה ל-CT או MRI. המתנה לביופסיות. אבחון מאוחר בכמה חודשים של סרטנים מסוימים לפעמים אומר שהם יהפכו לבלתי נתיחים = גזר דין מוות. עיכוב באבחנה של מחלות שאינן סרטן = סבל ממושך יותר, סיבוכים, ניתוחים מיותרים.
  2. ‏עיכוב בטיפול: המתנה לניתוח. המתנה לאישור של תרופה. כאמור, ניתוח מאוחר לסרטנים מסוימים לפעמים אומר שהם כבר יהיו לא נתיחים, שזה כאמור גזר דין מוות.
  3. ‏טעויות בשיקול הדעת: כשיש פחות רופאות ואחיות, יש פחות זמן לחשוב, לחפש מידע בספרות הרפואית המעודכנת, לקבל החלטות. פחות זמן לקבל החלטה = יותר טעויות. גם כאן המשמעות יכולה להיות גזר דין מוות.
  4. מחסור בהתמחויות מסוימות: עברתם שבץ מוחי ומישהו לידכם היה מספיק ערני להזמין אמבולנס? מזל טוב! תגידו תודה אם יש לידכם מרכז עם מומחה לטיפול פולשני. כמה רופאים כאלה יש בארץ? פחות מ-15.
  5. נחזור לזקנה במסדרון: אין מקום בחדרים? נאשפז במסדרון. אבל מה קורה כשהמסדרון מפוצץ? אולי לפעמים משחררים חולים שהיה עדיף לאשפז. אולי משהו יקרה להם בבית.

יש לכם ביטוח פרטי? מזל טוב. תצטרכו רק המון תושייה כדי לדעת לאן ללכת ומתי, כי בבתי החולים הציבוריים זה לא רלוונטי. וגם, כמובן, אם אתם צריכים ניתוחים מורכבים במיוחד, גם ככה תצטרכו להתאשפז בבית חולים ציבורי. וכל זה לפני שדיברנו על כל מי שאין לו ביטוח פרטי.

הממשלה בעשור האחרון פשוט שמה עלינו קצוץ. כי כשמגיע שר לחדר המיון אני מבטיחה לכם שהוא מקבל את כל מה שאין לאף אחד אחר. זאת האמת.

אם אתם מאמינים לשקרים המטורפים שביבי ממציא כל יום כדי לשכנע אתכם שהחיים שלכם בסכנה כי איראן ורק הוא ישמור עליכם כי טראמפ, לדעתי אתם תמימים.

הסיכוי של כל אחד מאיתנו למות מתאונת דרכים או מסרטן הוא גבוה בהרבה מהסיכוי למות בפעולת טרור או מלחמה. זאת האמת. אלו עובדות.

אני מתחננת לכולם. גם אם קשה לכם להאמין שהמציאות תשתנה לטובה, לכו להצביע. אל תצביעו ביבי. אל תצביעו למפלגות שנתנו למערכת הבריאות להגיע למצב הזה. וזה ממש לא המסדרון. אנחנו מתים בגללם.

תבחרו בחיים."

לצפייה במכתב שנשלח: מכתבים לבריאות 17 לספטמבר

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.