מדובר בפגיעה בילדים של כולנו

לכל ילדה וילד יש תקופה קצרצרה בתחילת החיים, שהיא קריטית להתפתחות שלהם. אם משהו משתבש – במוטוריקה, בדיבור, בתקשורת באופן כללי – חשוב לטפל בזה מהר ככל האפשר. אבל מה מתברר? עשרות אלפי ילדים בישראל נאלצים להמתין חצי שנה, שנה ואפילו יותר כדי להגיע לטיפול פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, טיפול רגשי וכן הלאה, כי העומס גדול ובמערכת הציבורית, אין מספיק אנשי צוות כדי לתת מענה לכולם. 

עכשיו מתברר שמשרד הבריאות מתכנן להפסיק את מתן ההחזרים מקופות החולים על טיפולים פרטיים, מה שיהפוך את הטיפול הפרטי לאופציה מאוד יקרה ובלתי אפשרית למשפחות שלא יכולות לעמוד בתשלום. ואם זה לא מספיק, משרד הבריאות עומד לקצץ בתקציב המועבר ליחידות להתפתחות הילד, דבר שיעמיד אותן בסכנת סגירה ממשית. השורה התחתונה: עשרות אלפי ילדים יחכו ויחכו, באופן שיעכב את ההתפתחות שלהם ואפילו יפגע בה באופן בלתי הפיך.

הילה ניסן כתבה לנו כדי להציף את הנושא ולהזמין את כל מי שזה חשוב ורלוונטי לו להצטרף למחאה שלה, "למען התפתחות ילדינו". כל הפרטים כאן – מוזמנים להפיץ, לתמוך ולהצטרף למאבק!

"שמי הילה ואני קלינאית תקשורת ואם לילדה שטופלה בהתפתחות הילד, נודע לי דרך מנהלת פורום יחידות התפתחותיות שמשרד הבריאות מפסיק את עניין ההחזרים על טיפולים פרא רפואיים בפרטי. מדובר בפגיעה בילדים של כולנו, שגם כך ממתינים חודשים ארוכים לאבחון ולטיפול בקופות וההחזרים על טיפולים במגזר הפרטי הוא המענה המיידי וההולם היחידי לטיפול. מדובר גם בפגיעה מטפלים שמשתכרים שכר מינימום בקופות. 

בקופות ובמשרד הבריאות לא דאגו למענה חילופי…לא ברמת שכר למטפלים ולא במענה טיפולי הולם למטופלים.

הבנתי שמנסים לדאוג לכך שהמהלך יעשה בהדרגה אך משרד הבריאות מתנגד…

נראה לי שהגיע הזמן לפעול! הפגנה? שביתה? 

אשמח שנתאגד ונקים קול צעקה גדול! לא נסכים שידרכו עלינו ויפגעו בילדינו!"

לצפייה במכתב שנשלח: מכתבים לבריאות 09 לדצמבר

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.